Człowiek pająk

Rzadko sięgam po amerykańskie animacje. Jednak z powodu nadmiaru wolnego czasu świątecznego i obecności najmłodszych członków rodziny, zasiadłam do filmu animowanego „Spiderman Uniwersum”.

Bardzo mnie zaskoczyła nowatorska i świeża forma animacji. Nie to, że nie oglądałam „plastelinek” z Wallacem i Grommitem, ani „obszarpanych kukiełek” z „Wyspy Psów”, animacji CGI lub japońskich anime. Tym razem połączenie komputera i komiksowych dymków i kadrów okazało się naprawdę zaskakujące. Ciekawe było również, w dalszej części  filmu, pomieszanie stylów animacji – od kreskówek „Looney Tunes”, czarno białe kino noir, anime… Prawdziwa gratka dla dorosłych i dzieci w wyszukiwanie nawiązań.
Animacja ta wpisuje się również w nowy, acz coraz częściej kontynuowany trend w mainstreamowym kinie – afroamerykańscy superbohaterowie. Po wielkim hicie, jakim była „Czarna Pantera” (nie dostała Oscara, bo nie ma kategorii film rozrywkowy), Oscar dla tej animacji jest dobrym (zadość) uczynkiem.


W naszych zbiorach:
000-144263-C  - „Spider-Man” – komiks
010-068863 – „Kinowe uniwersum superbohaterów : analiza współczesnego filmu komiksowego”, Żaglewski, Tomasz


Kasia Ł.