Człowiek pająk

Bardzo mnie zaskoczyła nowatorska
i świeża forma animacji. Nie to, że nie oglądałam „plastelinek” z Wallacem i
Grommitem, ani „obszarpanych kukiełek” z „Wyspy Psów”, animacji CGI lub
japońskich anime. Tym razem połączenie komputera i komiksowych dymków i kadrów
okazało się naprawdę zaskakujące. Ciekawe było również, w dalszej części filmu, pomieszanie stylów animacji – od
kreskówek „Looney Tunes”, czarno białe kino noir, anime… Prawdziwa gratka dla
dorosłych i dzieci w wyszukiwanie nawiązań.
Animacja ta wpisuje się również w
nowy, acz coraz częściej kontynuowany trend w mainstreamowym kinie – afroamerykańscy
superbohaterowie. Po wielkim hicie, jakim była „Czarna Pantera” (nie dostała
Oscara, bo nie ma kategorii film rozrywkowy), Oscar dla tej animacji jest
dobrym (zadość) uczynkiem.
W naszych zbiorach:
000-144263-C - „Spider-Man” – komiks
010-068863 – „Kinowe
uniwersum superbohaterów : analiza współczesnego filmu komiksowego”, Żaglewski, Tomasz
Kasia Ł.
Kasia Ł.